KAKO SPAVATE?

 

Imate problem da zaspite? Budite se tokom noći? Kako Vam položaj u kome spavate može pomoći? Gotovo trećinu vremena svog života čovek provede u spavanju. Celokupno zdravstveno stanje velikim delom zavisi od toga da li imate kvatitetan san. Stručnjaci preporučuju određene položaje pri spavanju kojima možete rešiti neke zdravstvene probleme.

Ako imate bol u ramenima

Foto: brightside.me

Ako vas bole ramena kada se probudite najbolji položaj je spavanje na leđima. Izbegavajte spavanje sa strane kao i spavanje na stomaku jer izaziva asimetričnost ramena. Stavite jastuk ispod glave. Uzmite još jedan jastuk i zagrlite ga na stomaku. Na ovaj način će vam ramena biti u pravilnom položaju. Ako ne volite da spavate na leđima, spavajte sa strane ali ne na bolnoj strani. Povucite noge blago ka gore i postavite jastuk između kolena. Izbegavajte da stavljate ruku ispod glave.

Ako imate bol u leđima

Foto: brightside.me

Ako vas bole leđa, održavanje pravilnog položaja kičme je vrlo važno. Ako imate stari dušek, nabavite novi. Spavanje na leđima je najbolja pozicija za vas. Postavite jastuk ispod kolena, tako ćete zauzeti pravilan položaj kičme i smanjićete napetost u tetivama. Ispod donjeg dela leđa postavite umotan mali peškir koji će Vam omogućiti dodatnu podršku za kičmeni stub. Ako volite da spavate na stomaku, postavite jastuk ispod stomaka i karlice. Ako volite da spavate sa strane, najbolje je da blago povučete noge ka grudima.

Ako imate bol u vratu

Foto: brightside.me

Najbolji položaj je spavanje na leđima sa jastukom ispod glave.Najbolje da jastuk bude ortopedski. Ako volite da spavate sa strane, neka Vam jastuk ne bude previše visok. Idealna visina treba da bude u visini vaših ramena, jer potpomaže pravilnom položaju vrata. Ako volite da spavate na stomaku, uzmite najtanji jastuk koji imate. Spavanje na jednoj strani celo veče loše utiče na vrat.

Ako ne možete da zaspite

Foto: brightside.me

Ne idite na spavanje sa telefonom ili računarom! Svetlost ekrana utiče na ciklus spavanja pa bi najbolje bilo da probate da zaspite u mraku, eventualno možete čitati knjigu uz indirektni izvor svetlosti. Izbegavajte kafu, crnoi čaj, čokolade, energetska i gazirana pića bar 6 sati pre spavanja. Vežbajte ujutru i poslepodne, jer pomaže celom telu i poboljšava cirkulaciju krvi.

Ako ne možete da spavate

Foto: brightside.me

Ukoliko se često budite u toku noći izbegavajte korišćenje elektronskih uređaja (računara, mp-3 I sl.) pred spavanje. Takođe, preterani unos alkohola može da dovede do čestog buđenja tokom noći jer alkohol remeti normalan balans vode u organizmu. Često I povišena temperatura u sobi u kojom spavate može da utiče na kontinuitet sna pa zato smanjite temperaturu u sobi – idealno je između 20 i 22 stepena.

Ako ne možete da se probudite

Foto: brightside.me

Retki su oni koji ne pate od ovog problema. Namestite alarm u isto vreme svaki dan – bez opcije odlaganja alarma! Takođe, potrudite se i da ranije odete na spavanje ukoliko ujutru ranije ustajete .

Ako hrčete

Foto: brightside.me

Izbegavajte spavanje na leđima, jer u ovom položaju tkivo grla i jezik padaju unazad i sužavaju disajne organe. Mekani jastuci mogu da izazovu da vam glava utone unazad pa bi bilo dobro da koristite dva jastuka. U ovom slučaju, najbolji položaj za spavanje je sa strane, jer se na taj način postiže najbolji prirodni položaj za disanje pa, samim tim, i najbolji protok vazduha u disajnim putevima.

Drugi problemi

Foto: brightside.me

Ukoliko često imate bolove ili grčeve u nogama verovatno da imate problema sa cirkulacijom. Pre spavanja mpžete malo da izmasirate noge a tokom spavanja neka vam noge budu izdignute bar desetak centimetara iznad dušeka. Ovo možete da postignete tako što ćete noge odići na manji jastuk. U svakom slučaju, ukoliko problem potraje možete potražiti pomoć lekara.
Kod velikog broja ljudi koji imaju problema sa želucem često se javlja gorušica. U tom slučaju, pomaže ako spavate na levoj strani jer ovaj položaj sprečava vraćanje kiselog sadržaja iz želuca u jednjak.

Izvor : www.fokuzz.com/zdravlje

Kragujmedic – “Il’ je dobro, il’ će dobro biti”

Luja Pastera 19/2 34 000 Kragujevac
+381 66 064 034 | +381 34 203 672